top of page

מרק עצם לבריאות העצם

לפני מספר שבועות, מה שהתחיל כזמן איכות עם בני בן השלוש עשרה, השאיר אותי עם שלושה שברים בצלעות. עמידה ככל שאני, החלטתי לבנות טיפול טבעי בצלעות שבורות עם מרק עצמות מלא במינרלים ומלחים מזינים כדי לעזור לתהליך ההחלמה הטבעי של הגוף שלי.


כשהמשפחה שלי החליטה ללכת ליהנות מהימים האחרונים של עונת הסקי, הייתה לי הזדמנות להגשים חלום של החלקה על הקרח עם בני. כשאתה הורה לבני נוער, אתה תופס כל זמן איכות שאתה יכול לקבל (כל עוד הם מאשרים!).

אז שרכנו את הגלגיליות ויצאנו אל הקרח. לאחר מספר הקפות פיתחתי ביטחון עצמי ולאט לאט התנתקתי מהמעקה, תפסתי תאוצה. לרגע הרגשתי כמו בלרינה על הקרח וברוחי ראיתי את עצמי עושה סלטות באוויר.


רגעים ספורים לאחר מכן, הרגשתי מעצור באחת מהגלגיליות שלי שבלם את החלק התחתון של גופי בעוד החלק העליון ממשיך לחלום על בלרינות, וכך מצאתי את עצמי על המשטח הלבן מרגישה נשיקה קרה ולא נעימה על הלחי.


לאחר צילום ואבחנה של שלושה שברים בצלעות, הרופא המליץ ​​לי לקחת משככי כאבים כל שמונה שעות במשך שבועיים ולצפות לשישה עד שמונה שבועות החלמה. לא מרוצה מהאופציה הטיפולית הזו, החלטתי לבחור בטיפול בצלעות שבורות של מרק עצמות.


 

כיצד מרק עצם יכול לסייע בטיפול בשברים בעצמות

מרק עצמות יכול להוות טיפול יעיל בצלעות שבורות מכיוון שהוא עשיר במינרלים, חומרים מזינים, ויטמינים, חומצות אמינו, חומצות שומן חיוניות ותרכובות טבעיות שיכולות לעזור להמריץ את חוזק העצם והצמיחה.


מינרלים כמו סידן, מגנזיום, אשלגן, זרחן ומינרלים קורט אחרים נמצאים באופן טבעי בכל עצמות בעלי החיים. בנוסף, סחוס רקמת החיבור מכיל גלוקוזאמין וכונדרואיטין, תרכובות טבעיות שידוע כתומכות בבריאות המפרקים.


עצמות בעלי חיים מכילות גם את החלבון קולגן המכיל את חומצות האמינו פרולין וגליצין. חומצות האמינו מקלות על צמיחה בריאה של עצמות, גידים ורצועות. מרק עצמות מכיל גם גלוקוזאמין וכונדרואיטין, תרכובות טבעיות המצויות בסחוס, המסייעות בהפחתת כאבי מפרקים ומפחיתה את הסימפטומים של דלקת מפרקים ניוונית.



איך העצמות שלנו מתרפאות מפציעה?


העצמות שלנו עשויות משני סוגי תאים: אוסטאוקלסטים ואוסטאובלסטים.

אוסטאוקלסטים אחראים לספיגת עצם מיושנת (התהליך שבו משהו מתפרק ונספג מחדש), ואוסטאובלסטים אחראים להיווצרות עצם חדשה. כאשר העצמות שלנו סובלות מעט או נשברות, הן עוברות תהליך ריפוי בן שלושה שלבים: דלקת, ייצור עצם חדש ועיצוב מחדש. הדלקת מתחילה מיד לאחר התרחשות השבר ונעזרת בקרישת דם כדי לייצב את מקום הטראומה ולספק את הבסיס לייצור עצם חדש. לאחר התייצבות של אתר הטראומה, ייצור וריפוי העצם מתחיל בהיווצרות רקמה רכה וסחוס הנקראים יבלות רכות. לאחר מכן, ההחלמה מתחילה ויכולה להימשך מספר חודשים עם היווצרות רקמת העצם החדשה ומשחזרת את צורתה וחוזקה הקודמים.


כיצד מרק עצם יכול להאיץ את צמיחת העצם מחדש?


עם איזון בריא של פעילות גופנית ותרופות טבעיות, הצלחתי לבצע התאוששות מלאה תוך כשבועיים בלבד. זה הפרוטוקול שעליו פעלתי:


  • נשארתי פעילה - בזמן שחוויתי כאבים בשבוע הראשון, המשכתי להיות פעיל עם הליכות יומיות ועבודה בנשימה עמוקה כדי להבטיח זרימת דם טובה. להיות בחוץ גם חשף אותי לשמש ולוויטמין D היה צורך רב.

  • נמנעתי מתרופות - נמנעתי מכל תרופות אנטי דלקתיות. הגוף זקוק למנה בריאה של דלקת כדי להיקרש ולהתחיל בתהליך הריפוי הטבעי שלו.

  • שמרתי על תזונה נכונה - תזונה עשירה בחומרים מזינים שכללה מוצרי חלב, ירקות ירוקים, שמן כבד בקלה, דגים שומניים (סלמון, סרדינים, הרינג, אנשובי), אגוזים/זרעים וביצים עזרו להגביר את הריפוי הכללי.

  • שתיית מרק עצמות - אגרוף הכוח הלא כל כך סודי בטיפול בצלעות השבורות שלי היה שתי כוסות יומיות של מרק עצמות. הכנתי את מרק העצמות שלי באמצעות עצם בקר המוזן מעשב ולא מדגני תירס.

ובדיוק ככה לאחר כשבועיים הפסקתי להרגיש כאב בצלעות ולאחר שבוע נוסף הגוף שלי חזר לחוזקו המקורי והשברים כלא היו מעולם. אני חושבת שאשאיר את ההחלקה על הקרח למקצוענים. בפעם הבאה שאחליט לבלות זמן איכות עם אחד מהילדים שלי, אבחר בפעילות שהיא קצת פחות מסוכנת מהחלקה על הקרח. למתכון המלא של מרק העצמות לטיפול בצלעות שבורות, לחץ למטה.





204 views0 comments
bottom of page